Oprava garážovej brány. Montáži, návrhu, servisu garážových a priemyselných brán sa venujeme viac ako 12 rokov. Naše dlhoročné skúsenosti sme schopní pretaviť do odborného poradenstva a riešenia porúch roletových brán, sekčných garážových brán , pohonov brán. Zabezpečujeme údržbu a starostlivosť o priemyselné brány v objektoch výrobných hál, autoservisov a predajni vozidiel. V spolupráci s obchodným partnerom WISNIOWSKI nám záleží na spokojnosti zákazníka a opravy garážových brán vykonávajú výlučne vyškolený a certifikovaný montážnici. Pri opravách používame originálne náhradné diely výrobcu.
Prasknutá pružina je jednou z najčastejších príčin nefunkčnosti garážovej brány. V prípade, že je garážová brána vybavená jednou pružinou, dochádza tak k obmedzeniu funkčnosti brány a nie je ju možné ďalej využívať nakoľko nefunguje pružina, ktorá vytvára pomocnú silu pri zdvihu brány. Pružinu ako náhradný diel sme schopní dodať už do niekoľkých dní, spravidla 2-3 pracovné dni. Vada prasknutia pružiny sa prejavuje pri nadmernom opotrebení pružiny, na konci životného cyklu tohto dielu alebo môže byť príčinou iné mechanické poškodenie. Výmena pružiny vyžaduje kvalifikovanú odbornú montáž a opätovné nastavenie vlastností brány – vyváženie bránového krídla.
V prípade spozorovania poškodenia oceľových laniek, ktoré pri sekčnej bráne zabezpečujú zdvih bránového krídla (panelov) odporúčame ihneď prerušiť prevádzku brány a privolať servisného technika. V prípade pretrhnutia vodiaceho lanka dôjde k znefunkčneniu sekčnej brány. Vodiace laná sú jednou z najdôležitejších súčasti sekčnej brány a ich stav je potrebné pravidelne kontrolovať. V prípade poškodenia vodiaceho lanka sú naši výjazdový technici pripravený na odstránenie vady priamo na mieste a bez čakania na náhradný diel.
V prípade poškodenia panela garážovej brány rozlišujeme takzvané estetické vady a funkčné vady. Pokiaľ v prípade estetických vád sa jedná prevažne o oderky a škrabance pri funkčnej vade dochádza k takému poškodeniu panela ktoré obmedzuje funkčnosť sekčnej brány alebo môže viesť k úplnému znefunkčneniu brány. S poškodeným panelom sa stretávame najčastejšie pri nabúraní vozidlom do brány kedy dôjde k pretlačeniu panelov, ich deformovaniu kedy po čom už panely nedoliehajú presne na seba a nie je možné ich zalamovanie sa nad otvorom. Oprava nabúranej brány – poškodeného panela sa realizuje jeho výmenou.
Poruchu pohonu a následnú nefunkčnosť brány môže spôsobiť ako mechanická tak i elektrická vada. Rozlišujeme potom poruchu samotného pohonu alebo jeho súčastí a doplnkového vybavenia, prípadne kabeláže. Pokiaľ je kabeláž pohonu a napájanie v poriadku, jedná sa o vadu pohonu alebo jeho elektronickej Časti. Elektrické súčasti pohonu sú väčšinou vymeniteľné a môže ušetriť značnú časť financií za nový pohon. Pokiaľ je vada na samotnom pohone brány, takéto opravy a diely sú spravidla nerentabilné a odporúčame výmenu celého pohonu. V prípade vady na vodiacej koľajnici (reťazová alebo remeňová dráha) sú niektoré diely ako vodiace kolieska alebo reťaz vymeniteľné, odporúčame však vzhľadom na stav daného dielu vo väčšine prípadov výmenu celej vodiacej dráhy.
V prípade poškodeného kovania musia byť všetky poškodené diely vymenené za nové. Bránu s poškodenými časťami kovania odporúčame nepoužívať.
Trhaný a nepravidelný chod môže mať za následok poškodené kovanie, poškodená panela alebo jeho časť alebo nadmerné znečistenie či poškodenie vodiacej koľajnice. Trhaný chod môže byť v prípade sekčnej garážovej brány spôsobený aj nadmerným opotrebením vodiacich koliesok. Vodiace kolieska nie sú opraviteľný diel, je potrebná ich výmena. V prípade nadmerného opotrebenia koliesok odporúčame výmenu celej sady koliesok. V prípade znečistenia vodiacich koľajníc, vodiacich koliesok je možné vadu odstrániť vyčistením. V prípade poškodenia dielov ktoré popisujem vyššie je potrebná výmena.
Príčinou nefunkčného diaľkového ovládania je väčšinou mechanické poškodenie po páde ovládania alebo nadmerná vlhkosť preniknutá do ovládania. Väčšina opráv diaľkových ovládačov je nerentabilná a odporúčame výmenu za nové diaľkové ovládanie. Nové ovládanie bude potrebné znova spárovať s riadiacou jednotkou. Zriedka sa stretávame aj so vadou kedy pohon a brána nereaguje na povely diaľkového ovládača, vtedy je na príčine elektronický modul v riadiacej jednotke, clo je riešené výmenou samotného modulu. Pokiaľ sa jedná o riadiace jednotky s integrovaným riadiacim modulom je potrebná výmena celej riadiacej jednotky, v takomto prípade bude potrebné opätovné naladenie všetkých používaných diaľkových ovládačov.
V prípade, že sa jedná o poruchu kedy sa garážová brána neotvorí úplne, nedôjde ku kompletnému vytiahnutiu bránového krídla do koncovej polohy môže byť tento problém spôsobený niekoľkými faktormi ako: prasknutá pružina, poškodené kovania alebo panel, porucha motora ktoré popisujeme vyššie.
Porucha riadiacej jednotky sa prejavuje jej úplnou alebo čiastočnou nefunkčnosťou. Pokiaľ je napájanie riadiacej jednotky v poriadku a riadiaca jednotka nereaguje, pripadne nesvieti a nezobrazuje informácie na displeji pokiaľ ním je vybavená je potrebná výmena riadiacej jednotky. Opravy riadiacich jednotiek sú v pozáručnom období nerentabilné a zo skúsenosti ich neodporúčame. Vada riadiacej jednotky sa môže prejavovať nielen jej úplnou nefunkčnosťou ale aj zmenou vlastnosti alebo nastavených parametrov. Napríklad, že rýchlosť otvárania alebo zatvárania je zmenená, riadiaca jednotka nereaguje na povely diaľkového ovládania alebo nie je možné vykonať zmenu a uloženie nových parametrov pri programovaní.